Γενικό νοσοκομείο Ξάνθης
"Δικαιώνεται όποιος με υπομονή και επιμονή υποστηρίζει παρά και ενάντια σε οιαδήποτε δίωξη την επιστημονική αλήθεια, την υγεία και την αξιοπρέπεια των πολιτών."
Στο παρακάτω κείμενο παραθέτουμε την απολογία του Δημήτρη Αδαμίδη, Δ/ντή της Παιδιατρικής Κλινικής του Γ. Ν. Ξάνθης, προέδρου της ένωσης των νοσοκομειακών γιατρών του νομού Ξάνθης, που ανατρέπει το κατηγορητήριο της προϊσταμένης αρχής, ότι θεωρείται παράπτωμα η δημόσια άσκηση κριτικής των κακώς κειμένων στο ΕΣΥ.
Στο τέλος παραθέτουμε και τις αποφάσεις των πειθαρχικών συμβουλίων που τον δικαιώνουν.
"Δικαιώνεται όποιος με υπομονή και επιμονή υποστηρίζει παρά και ενάντια σε οιαδήποτε δίωξη την επιστημονική αλήθεια, την υγεία και την αξιοπρέπεια των πολιτών."
Στο παρακάτω κείμενο παραθέτουμε την απολογία του Δημήτρη Αδαμίδη, Δ/ντή της Παιδιατρικής Κλινικής του Γ. Ν. Ξάνθης, προέδρου της ένωσης των νοσοκομειακών γιατρών του νομού Ξάνθης, που ανατρέπει το κατηγορητήριο της προϊσταμένης αρχής, ότι θεωρείται παράπτωμα η δημόσια άσκηση κριτικής των κακώς κειμένων στο ΕΣΥ.
Στο τέλος παραθέτουμε και τις αποφάσεις των πειθαρχικών συμβουλίων που τον δικαιώνουν.
Τα κύρια σημεία της απολογίας του Δ. Αδαμίδη στο
υπηρεσιακό συμβούλιο (5/3/2013)
Ως επιπλέον επιχείρημα εναντίον μου χρησιμοποιείται κατάθεση νοσηλεύτριας ότι δεν πήρα μαζί μου το βαλιτσάκι διακομιδής της Παιδιατρικής (που χρησιμοποιείται σε βαριά περιστατικά παιδιών). Αστείο επιχείρημα ασχέτων περί τη νεογνολογία ανθρώπων: το βαλιτσάκι της παιδιατρικής δεν είναι κατάλληλο για χρήση σε νεογνά!! Θα ήμουν κυριολεκτικά απαράδεκτος αν το έπαιρνα γιατί δεν θα μπορούσα να το χρησιμοποιήσω!! Πήρα φυσικά από το μαιευτήριο το βαλιτσάκι των νεογνών.
Σε
απάντηση της υπ’ αριθμ. πρωτ Υ.Σ.Ι. 677 από 25/2/2013 κλήσης μου σε απολογία
έχω να δηλώσω τα ακόλουθα:
Α. Με καλείτε να απολογηθώ χωρίς να αναφέρετε την κατηγορία!
Το υπ’ αριθμ. πρωτ Υ.Σ.Ι. 677 της 25/2/2013 με το
οποίο με καλείτε δεν αναφέρει την κατηγορία!! Ζητάτε να απολογηθώ λοιπόν για τι
πράγμα; για το αν βγαίνει ο ήλιος από την ανατολή; Για το αν καταναλώνω αέρα
αναπνέοντας; Πέραν του γεγονότος ότι αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, είναι
σαφές ότι το ανωτέρω έγγραφό σας δεν συνιστά νόμιμη κλήση και παραβιάζει κάθε
έννοια δικαίου.
Γ. Κατηγορούμαι διότι άσκησα κριτική στην προϊσταμένη
αρχή προασπιζόμενος την υγεία των παιδιών.
Υπεράνω όλων είναι η υπεράσπιση του αιώνιου Θεϊκού νόμου
(του ηθικού νόμου), που διέπει την ανθρωπότητα και ορίζει ως πρώτιστη και
μέγιστη υποχρέωση την υπεράσπιση της δικαιοσύνης, της ζωής και της υγείας των
παιδιών.
Ο νόμος που επικαλείται το κατηγορητήριο θεωρεί
παράπτωμα τη δημόσια άσκηση κριτικής κατά της προϊσταμένης αρχής στην περίπτωση
που ασκείται με σκόπιμη χρήση εν γνώσει εκδήλως ανακριβών στοιχείων. Δηλαδή δεν
αποτελεί κατά το νομοθέτη αδίκημα η απλή άσκηση κριτικής κατά της προϊσταμένης
αρχής, αλλά μόνον αυτή που γίνεται δημόσια με σκόπιμη χρήση εκδήλως ανακριβών
στοιχείων. Θα πρέπει δηλαδή ο κατήγορος να αποδείξει: 1ον όχι μόνον ότι ασκήθηκε δημόσια κριτική από
μέρους μου, αλλά ότι χρησιμοποιήθηκαν ανακριβή στοιχεία και μάλιστα εκδήλως
ανακριβή και 2ον ότι τα
χρησιμοποίησα εν γνώσει του γεγονότος ότι ήταν εκδήλως ανακριβή.
1ον Έχω ήδη αποδείξει με 40σελιδη επιστημονική
εργασία 11 αστοχίες του υλικού (κλιπ ομφαλίου λώρου που χρησιμοποιήθηκαν στο εν
λόγω περιστατικό) και επίσης τον ακριβή μηχανισμό πρόκλησης της αιμορραγίας. Επιπλέον
δε ουδείς από τους κατά καιρούς κατηγόρους δεν κατόρθωσε να αντικρούσει
επιστημονικά έστω και ένα σημείο των επιστημονικών αποδείξεων που κατέθεσα!! Ο
ελεγκτής δημόσιας Υγείας δεν έκανε την παραμικρή προσπάθεια να ασχοληθεί με τις
επιστημονικές αποδείξεις που κατατέθηκαν, προφανώς διότι δεν μπορούσαν να
ανατρέψουν την ακρίβεια των αποδείξεων. Ο ανωτέρω κατήγορος προέβη απλώς σε
αφορισμούς, μη γνωρίζοντας προφανώς ότι οι τα επιστημονικά επιχειρήματα
απαντώνται με επιστημονικά αντεπιχειρήματα! Η εποχή των δογμάτων στην ιατρική
έχει δώσει πλέον την θέση της στην ιατρική που βασίζεται σε αποδείξεις!
Ερωτώ λοιπόν τους κατηγόρους τα ομφαλικά κλιπ που
χρησιμοποιήθηκαν στο νεογνό Φαρζλή (hospital’s clamp ιταλικής εταιρείας, λευκά) συγκρινόμενα με τα ομφαλικά κλιπ Cord clamp της εταιρείας Hollister Mabis Αμερικής (κίτρινα) τα οποία παλιότερα
χρησιμοποιούσε το νοσοκομείο μας και μάλιστα έσπευσε να
προμηθευτεί τις επόμενες μέρες από το συμβάν (όπως προκύπτει από τα τιμολόγια
αγοράς που έχουν κατατεθεί στον εισαγγελέα):
1. έχουν ή δεν έχουν μικρότερη πυκνότητα στα
δοντάκια που γραπώνουν τον ομφάλιο;
2. έχουν ή δεν έχουν εσωτερικό αυλάκι που
παρεμποδίζει την ολίσθηση του λώρου;
3. έχουν ναι ή όχι μικρότερο τελικό αποπλατυσμένο
τμήμα που εμποδίζει την ολίσθηση;
4. έχουν ναι ή όχι λιγότερα δοντάκια στο τελικό
αποπλατυσμένο τμήμα τους που εμποδίζει την ολίσθηση;
5. έχουν ναι ή όχι μικρότερη αγκιστρωτή απόφυση που εμποδίζει την
ολίσθηση;
6.είναι ναι ή όχι η αγκιστρωτή τους απόφυση πιο
αιχμηρή που μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό και αιμορραγία;
7. έχουν ναι ή όχι μονό αντί διπλού άγκιστρου ασφαλείας που εμποδίζει το τυχαίο άνοιγμα του
κλιπ;
8. έχουν ή δεν έχουν γραμμωτή λαβή που εμποδίζει το
γλίστρημα κατά την εφαρμογή του κλιπ από την μαία;
9. έχουν ή δεν έχουν μηχανισμό κλειδώματος με
μεντεσέ;
10.έχουν ή δεν έχουν μηχανισμό εξαφάνισης οιουδήποτε
διακένου και διατήρησης σταθερής σύσφιξης;
11.εμφανίζουν ναι ή όχι μεγαλύτερο διάκενο ανάμεσα
στις σιαγόνες και συνεπώς μικρότερη πίεση αποκλεισμού των ομφαλικών αγγείων;
12.ελέγχονται ναι ή όχι οπτικά με laser ώστε
να αποφευχθεί κατά 100% κάποια αστοχία υλικού;
Γιατί αποφεύγουν οι κατήγοροι την απάντηση στα
συγκεκριμένα αυτά ερωτήματα όπως ο διάβολος το λιβάνι; Μήπως γιατί θέλουν να
αποκρύψουν την αλήθεια;
Συνεπώς τα στοιχεία από τα οποία καταδεικνύεται ότι
τα χρησιμοποιούμενα κλιπ ομφαλίου λώρου δεν ήταν ασφαλή όχι μόνο δεν είναι
ανακριβή, αλλά αντιθέτως αποδεδειγμένα αληθή και απολύτως ακριβή.
2ον Αλλά ακόμα και αν δεχτούμε ως απλή
υπόθεση εργασίας ότι υπήρχε στα στοιχεία αυτά κάποιο λάθος ή έστω ανακρίβεια,
θα πρέπει να αποδειχτεί ότι αυτή είναι έκδηλη και πασιφανής και ότι
χρησιμοποιήθηκε εν γνώσει του γεγονότος αυτού με σκοπό τη συκοφάντηση της
προϊσταμένης αρχής!
Και ερωτώνται οι κατήγοροι: ήταν κατασκευασμένες οι
10 και πλέον φωτογραφίες νεογνών που έφεραν διπλό ομφαλικό κλιπ τόσο πριν το
νεογνό Φαρζλή, όσο και μετά; Ήταν κατασκευασμένο το περιστατικό της αιμορραγίας
3 νεογνών εντός 24ωρου (1 σοβαρό και 2 ελαφρά);
Ι) «αντίκρισα στο εξεταστήριο το νεογνό Φαρζλή άρρεν
του Χακή μέσα σε λίμνη αίματος (περίπου 100 cc κατά την εκτίμησή μας)» οι
κατήγοροι αμφισβητούν τον όρο λίμνη αίματος και την εκτίμηση περί απώλειας 100 cc αίματος. Πράγματι
η εκτίμηση αποδείχτηκε μαθηματικά ότι ήταν λάθος: το αίμα ενός νεογνού
υπολογίζεται βάσει του τύπου 80 cc/Kg = 4,27 * 80 = 342 cc περίπου,
διαπιστώθηκε δε απώλεια βάρους 100 gr (4270 Βάρος Γέννησης. 4170 Βάρος εισόδου στην
Αλεξανδρούπολη). Αξίζει να υπογραμμίσω ότι: το Βάρος Γέννησης βεβαιώνεται στο βιβλιάριο υγείας του παιδιού
και στο νοσηλευτικό φάκελο της μητέρας στη Μαιευτική του νοσοκομείου μας, το δε
βάρος εισόδου στον ιατρικό φάκελο του νεογνού στην Αλεξανδρούπολη, Αν
υπολογίσουμε και τα 150 περίπου cc
ορού που το νεογνό έλαβε μέχρι την είσοδό του στο Νεογνολογικό τμήμα της
Αλεξ/λης προκύπτει απώλεια αίματος της τάξεως των 250 cc περίπου.
Ως επιπλέον επιχείρημα εναντίον μου χρησιμοποιείται κατάθεση νοσηλεύτριας ότι δεν πήρα μαζί μου το βαλιτσάκι διακομιδής της Παιδιατρικής (που χρησιμοποιείται σε βαριά περιστατικά παιδιών). Αστείο επιχείρημα ασχέτων περί τη νεογνολογία ανθρώπων: το βαλιτσάκι της παιδιατρικής δεν είναι κατάλληλο για χρήση σε νεογνά!! Θα ήμουν κυριολεκτικά απαράδεκτος αν το έπαιρνα γιατί δεν θα μπορούσα να το χρησιμοποιήσω!! Πήρα φυσικά από το μαιευτήριο το βαλιτσάκι των νεογνών.
Στο ίδιο σημείο ο ελεγκτής του Σ.Ε.Υ.Υ.Π.
ισχυρίζεται ότι δεν υπήρχε αιμορραγία του νεογνού από τον ομφάλιο λώρο!! (αυτό
και αν είναι μνημείο αυθαιρεσίας και παραλογισμού!!). Ερωτώ λοιπόν α) η μητέρα
και η συνοδός της το ονειρεύτηκαν; οι νοσηλεύτριες και ο γυναικολόγος το
φαντάστηκαν; Οι μητέρες και συνοδοί άλλων νεογνών που είδαν τα αίματα έπαθαν
ομαδική παράκρουση;
β) η φωτογραφία είναι κατασκευασμένη;
γ) ισχύει ναι ή όχι ο τύπος υπολογισμού του όγκου
αίματος;
δ) η διαφορά βάρους από Ξάνθη σε Αλεξανδρούπολη που
οφείλεται;
ε) τα 150 cc ορού που πήρε τι
έγιναν;
στ) με ποιον μαγικό τρόπο ο αιματοκρίτης του νεογνού
έπεσε στο μισό;
ζ) γιατί άραγε παίρνει ακόμα και σήμερα σιδηροθεραπεία;
Συνεπώς και αυτό το επιχείρημα του κατηγορητηρίου
καταρρίπτεται πανηγυρικά.
ΙΙΙ) «από τα εκτεθέντα συμπεράνατε ότι η αιμορραγία προκλήθηκε λόγω χαλάρωσης του 1ου αλλά και του 2ου κλιπ ομφαλίου λώρου». Βρισκόμαστε μπροστά σε μία ακόμα καινοφανή νομολογία!! Από πότε άραγε ένα επιστημονικό συμπέρασμα αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα; Είναι κατά τους κατηγόρους παράπτωμα να συμπεράνεις;;; Μα για αυτό ακριβώς πληρώνομαι από τον ελληνικό λαό, για να συμπεραίνω, να θεραπεύω και να προλαμβάνω, στηριζόμενος στις παρατηρήσεις μου, τις γνώσεις μου και τις ικανότητές μου ακολουθώντας τους αποδεικτικούς κανόνες της ιατρικής επιστήμης. Το να καταλήξει ο γιατρός σε συμπέρασμα δεν είναι απλά δικαίωμα, αλλά υποχρέωσή του, δεν πληρώνεται για να είναι χάχας. Όσο για την ακρίβεια του συμπεράσματος την απάντηση δίνει η 40σελιδη μελέτη που επισυνάπτω. Στο κενό λοιπόν και αυτό το επιχείρημα των κατηγόρων.
ΙΙΙ) «από τα εκτεθέντα συμπεράνατε ότι η αιμορραγία προκλήθηκε λόγω χαλάρωσης του 1ου αλλά και του 2ου κλιπ ομφαλίου λώρου». Βρισκόμαστε μπροστά σε μία ακόμα καινοφανή νομολογία!! Από πότε άραγε ένα επιστημονικό συμπέρασμα αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα; Είναι κατά τους κατηγόρους παράπτωμα να συμπεράνεις;;; Μα για αυτό ακριβώς πληρώνομαι από τον ελληνικό λαό, για να συμπεραίνω, να θεραπεύω και να προλαμβάνω, στηριζόμενος στις παρατηρήσεις μου, τις γνώσεις μου και τις ικανότητές μου ακολουθώντας τους αποδεικτικούς κανόνες της ιατρικής επιστήμης. Το να καταλήξει ο γιατρός σε συμπέρασμα δεν είναι απλά δικαίωμα, αλλά υποχρέωσή του, δεν πληρώνεται για να είναι χάχας. Όσο για την ακρίβεια του συμπεράσματος την απάντηση δίνει η 40σελιδη μελέτη που επισυνάπτω. Στο κενό λοιπόν και αυτό το επιχείρημα των κατηγόρων.
Κριτική προς τη διοίκηση και το υπουργείο δεν άσκησα
εγώ προσωπικά ως θεράπων γιατρός, αλλά συνδικαλιστικά όργανα (Γενικό Συμβούλιο
ΟΕΝΓΕ και ΔΣ ΕΙΝΟΚΥΞ). Αυτά τα όργανα υπογράφουν με ομόφωνες αποφάσεις τους
ανακοινώσεις. Αυτές τις ανακοινώσεις μπορείτε να τις κρίνετε, να απαντήσετε,
αλλά μην ζητάτε από μη εξουσιοδοτημένο πρόσωπο (εμένα εν προκειμένω) να
ανταπαντήσω. Απευθυνθείτε στα όργανα.
Θα πρέπει να τονίσω ότι το δικαίωμα της κριτικής και
του λόγου δεν έχει αφαιρεθεί ακόμα από τους Έλληνες πολίτες καθόσον το Σύνταγμα
της Ελλάδας παραμένει σε ισχύ. Επιπλέον δε σε κάθε δημοκρατία, το καθήκον των
συνδικαλιστικών οργάνων είναι να ασκούν κριτική!! Αυτό έκανε και η ΟΕΝΓΕ. Η
ΕΙΝΟΚΥΞ μάλιστα προσπάθησε να προστατεύσει τη διοίκηση από κακοτοπιές,
προειδοποιώντας έγκαιρα τον 3/2011 για την ύπαρξη προβληματικών υλικών.
Δυστυχώς συνέβη το ατυχές περιστατικό αμέσως μετά το οποίο, η διοίκηση
αντικατέστησε τα υλικά που είχαν επισημανθεί στο εν λόγω έγγραφο.
Δ. Επιπρόσθετες μαρτυρίες για τα
ελαττωματικά κλιπ ομφαλίου λώρου.
Στη διάρκεια του ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ-ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΜΗΤΡΙΚΟΥ
ΘΗΛΑΣΜΟΥ «ΜΙΛΕΝΑ ΡΟΥΣΚΟΒΑ 2013» που έγινε στη Ξάνθη (27/2-3/3/2013), σύνεδροι κατέθεσαν τις εμπειρίες τους από τη
χρήση αυτής της μάρκας των ελαττωματικών κλιπ ομφαλίου λώρου. Αναφέρθηκαν 2
περιπτώσεις νεογνών που αιμορράγησαν (Χανιά και Λάρισα), μάλιστα στη δεύτερη περίπτωση το νεογνό σοκαρίστηκε και παρέμεινε
διασωληνωμένο για μεγάλο διάστημα με απώτερες συνέπειες. Επίσης σύνεδροι από
Σέρρες, Παπαγεωργίου Θεσ/νικης και Ιωάννινα ανέφεραν πολλές περιπτώσεις που χρειάστηκαν 2 και 3 κλιπ για να κλείσουν
τον ομφάλιο λώρο ασφαλώς. Οι μαρτυρίες αυτές είναι καταγεγραμμένες στα
βιντεοσκοπημένα πρακτικά του συνεδρίου. Συνεπώς το επιχείρημα των κατηγόρων ότι
πουθενά αλλού δεν διαπιστώθηκε πρόβλημα σε κανένα άλλο μαιευτήριο καταρρίπτεται
πανηγυρικά.
Οι κατήγοροι προσπαθώντας να αποσιωπήσουν δικές τους
ευθύνες απέκρυψαν ότι για τα κλιπ ομφαλίου λώρου έχουν εκδοθεί 3 πανευρωπαϊκές
προειδοποιήσεις αστοχίας υλικού: Medical
Device
Alerts
από την Medicines
and
Healthcare
products
Regulatory
Agency για ελαττωματικά κλιπ τον 11/2007, 30/1/2008,
14/12/2010
Συνεπώς το πρόβλημα με τα κλιπ, όταν για πρώτη φορά
το ανέφερα στον διοικητή του νοσοκομείου τον 12/2010 δεν ήταν κεραυνός εν
αιθρία διότι υπήρχε προειδοποίηση, η οποία και αγνοήθηκε!! Κατά τα άλλα κατά
τους κατηγόρους και την τότε ηγεσία του Υπουργείου Υγείας κανείς ποτέ δεν είχε
αναφέρει πρόβλημα. Ψεύδονται συνειδητά και θα πρέπει να λογοδοτήσουν για έκθεση
σε κίνδυνο της υγείας των νεογνών.
Ε) Κατηγορούμαι για παραβίαση του κώδικα ιατρικής
δεοντολογίας.
Αν δούμε τι λέει ο κώδικας ιατρικής
δεοντολογίας «ΝΟΜΟΣ
3418/2005 - ΦΕΚ 287/Α'/28.11.2005» καθώς και ο
Ιπποκράτειος όρκος προκύπτει ότι όχι μόνο δεν τον παραβίασα, αλλά αντιθέτως ότι
τον υπηρέτησα κατά γράμμα και έννοια και τον υπερασπίστηκα πλήρως.
Ιπποκράτειος όρκος «ΟΜΝΥΜΙ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΙΗΤΡΟΝ ΚΑΙ ΑΣΚΛΗΠΙΟΝ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΝ ΚΑΙ ΠΑΝΑΚΕΙΑΝ ΚΑΙ
ΘΕΟΥΣ ΠΑΝΤΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΠΑΣΑΣ, ΙΣΤΟΡΑΣ ΠΟΙΟΥΜΕΝΟΣ, ΕΠΙΤΕΛΕΑ ΠΟΙΗΣΕΙΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ
ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ ΟΡΚΟΝ ΤΟΝΔΕ…ΔΙΑΙΤΗΜΑΣΙ ΤΕ ΧΡΗΣΟΜΑΙ ΕΠ' ΩΦΕΛΕΙΗ, ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ
ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ. ΕΠΙ ΔΗΛΗΣΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΗ ΕΙΡΞΕΙΝ» και στη νεοελληνική
«ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΣΚΛΗΠΙΟ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΝΑΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΕΣ, ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΟΣ
ΑΥΤΟΥΣ ΩΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ, ΟΤΙ ΘΑ ΤΗΡΗΣΩ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΟΥ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ
ΟΡΚΟ. ΘΑ ΘΕΡΑΠΕΥΩ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ
ΕΚΟΥΣΙΩΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΛΑΨΩ Η ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΗΣΩ». Αυτό ακριβώς έκανα: θεράπευσα τον ασθενή
χρησιμοποιώντας την κρίση μου και το σύνολο των γνώσεών μου, της πνευματικής
και ηθικής μου δυνάμεως μη διστάζοντας να αποκαλύψω το προφανές και
αποδεδειγμένο αίτιο της αιμορραγίας με στόχο να μην αδικήσω ούτε το
συγκεκριμένο παιδί, ούτε όποιο άλλο τύχαινε στο μέλλον να χρησιμοποιήσει το εν
λόγω υλικό.
Άρθρο 2 &1. Η άσκηση της ιατρικής είναι
λειτούργημα που αποσκοπεί στη διατήρηση, βελτίωση και αποκατάσταση της σωματικής,
πνευματικής και ψυχικής υγείας του ανθρώπου, καθώς και στην ανακούφιση του από
τον πόνο.
Για τη διατήρηση λοιπόν της υγείας είναι απαραίτητο
να λαμβάνονται όλα εκείνα τα μέτρα (ιατρικά, τεχνικά, διοικητικά) που
αποτρέπουν την άσκοπη έκθεση σε κίνδυνο (λόγω αστοχίας υλικού εν προκειμένω)
του οιοδήποτε ανθρώπου και δη νεογνού. Η αναφορά των συμπερασμάτων μου
(ανακοίνωση σε συνέδριο, έγγραφο προς το διοικητή, αναφορά στο ΔΣ της ΕΙΝΟΚΥΞ
και στην ΟΕΝΓΕ) είχε ακριβώς αυτό το σκοπό: τη λήψη διοικητικών μέτρων που θα
απέτρεπαν στο μέλλον τέτοια προβλήματα.
Αυτό άλλωστε επετεύχθη με την αντικατάσταση των προβληματικών κλιπ.
Άρθρο 2 &2. Ο ιατρός τηρεί τον όρκο του
Ιπποκράτη, ασκεί το έργο του σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και πρέπει, κατά
την άσκηση του επαγγέλματος του, να αποφεύγει κάθε πράξη ή παράλειψη η οποία
μπορεί να βλάψει την τιμή και την αξιοπρέπεια του ιατρού και να κλονίσει την
πίστη του κοινού προς το ιατρικό επάγγελμα. Οφείλει, επίσης, να διατηρεί σε
υψηλό επίπεδο την επαγγελματική του συμπεριφορά, ώστε να καταξιώνεται στη
συνείδηση του κοινωνικού συνόλου και να προάγει το κύρος και την αξιοπιστία του
ιατρικού σώματος. Ο ιατρός πρέπει να επιδεικνύει τη συμπεριφορά αυτή όχι μόνον
κατά την άσκηση του επαγγέλματος του, αλλά και στο πλαίσιο της γενικότερης
κοινωνικής έκφανσης της προσωπικότητας του.
Και ερωτώ: θα ήταν ναι ή όχι παράλειψη το να μη
μελετηθεί επιστημονικά η αιτία της αιμορραγίας, θα ήταν ναι ή όχι παράλειψη το
να αποσιωπηθούν τα συμπεράσματα από φόβο μήπως διωχθώ πειθαρχικά ή και ποινικά,
θα ήταν ναι ή όχι παράλειψη το να αποσιωπηθούν τα 11 προβλήματα ασφαλείας των
κλιπ, θα ήταν ναι ή όχι παράλειψη το να μην προσπαθήσω να πείσω για την ανάγκη
αντικατάστασης των κλιπ; Είναι ναι ή όχι τιμή για το ιατρικό επάγγελμα και την
αξιοπρέπεια του γιατρού, ότι οι νοσοκομειακοί γιατροί δεν φοβήθηκαν, δεν
κάμφθηκαν συκοφαντούμενοι και απειλούμενοι αλλά αντιθέτως και προειδοποίησαν εγκαίρως 4 μήνες
πριν το περιστατικό και έσωσαν το νεογνό και συνέβαλαν αποφασιστικά στην
αντικατάσταση των προβληματικών κλιπ υπερασπιζόμενοι τα συμφέροντα των απλών
ανθρώπων;
Άρθρο 2 &3. Το ιατρικό λειτούργημα ασκείται
σύμφωνα με τους γενικά αποδεκτούς και ισχύοντες κανόνες της ιατρικής επιστήμης.
Διέπεται από απόλυτο σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια
και απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους χωρίς διάκριση φύλου, φυλής, θρησκείας,
εθνικότητας, ηλικίας, σεξουαλικού προσανατολισμού, κοινωνικής θέσης ή πολιτικής
ιδεολογίας.
Τι αποτελεί άραγε σεβασμό της ανθρώπινης ζωής και
αξιοπρέπειας χωρίς διακρίσεις; Το να αποκαλείς τους γονείς του κινδυνεύσαντος
νεογνού αγράμματους και αστοιχείωτους που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και συνεπώς
υποκινούνται επειδή και μόνο είναι Μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα και Πομάκοι στην
εθνικότητα; Παραβλέποντας ότι και αυτοί
είναι Έλληνες πολίτες και το κυριότερο ότι είναι άνθρωποι!! Τι αποτελεί σεβασμό της ανθρώπινης
αξιοπρέπειας το να αποκαλείς την μητέρα και γιαγιά του 3ου παιδιού
που αιμορράγησε άσχετη γυναικούλα, επειδή τόλμησε να δημοσιοποιήσει το γεγονός
της αιμορραγίας; Το δικό της παιδί δεν άξιζε αξιοπρέπειας; Μόνο όσοι συμφωνούν
μαζί μας αξίζουν φροντίδας; Η απάντηση για μένα είναι προφανής: όλοι είναι
άνθρωποι και σε όλους αξίζει έμπρακτος σεβασμός που μεταφράζεται σε σωστή
παροχή ιατρικής φροντίδας τόσο στον τομέα της θεραπείας όσο και της πρόληψης,
όσο και σε πλήρη ενημέρωση.
Άρθρο 2 &4. Ο ιατρός σέβεται την ανθρώπινη ζωή
ακόμη και κάτω από απειλή και δεν χρησιμοποιεί τις γνώσεις του ενάντια στις
αρχές του ανθρωπισμού.
Δεν υπάρχει καμία απειλή, καμία δίωξη, καμία δύναμη και
κανένα αντάλλαγμα που θα με εμποδίσει να υπερασπιστώ μέχρι ρανίδας αυτό το
άρθρο.
Άρθρο 3 &1. Κάθε ιατρός απολαύει
κατά την άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος, επιστημονικής ελευθερίας και
ελευθερίας της συνείδησης του, παρέχει δε τις ιατρικές του υπηρεσίες με σεβασμό
στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Άρθρο 3 &3.
Ο ιατρός, κατά την άσκηση της ιατρικής, ενεργεί με πλήρη ελευθερία, στο πλαίσιο
των γενικά αποδεκτών κανόνων και μεθόδων της ιατρικής επιστήμης, όπως αυτοί
διαμορφώνονται με βάση τα αποτελέσματα της εφαρμοσμένης σύγχρονης επιστημονικής
έρευνας.
Αν ως πλήρη επιστημονική ελευθερία
συνείδησης οι κατήγοροι εννοούν, τον καταναγκασμό του γιατρού σε σιωπή μπροστά
στον κίνδυνο για τον ασθενή, την απόκρυψη των επιστημονικών συμπερασμάτων του,
την απόκρυψη της αλήθειας από τον ασθενή, την παρεμπόδιση του δικαιώματος του
να διατυπώνει τη γνώμη του, την απαγόρευση τελικά του δικαιώματος να σκέφτεται
χωρίς να υπολογίζει πολιτικά, οικονομικά ή άλλα συμφέροντα των κάθε λογής ισχυρών
τότε λάθος πόρτα χτυπάνε!! Οι νοσοκομειακοί γιατροί δεν κάνουν ούτε βήμα
πίσω από την ουσιαστική εφαρμογή των άρθρων αυτών.
Άρθρο 15 &1 Ο ιατρός που βρίσκεται μπροστά σε σύγκρουση καθηκόντων
αντιμετωπίζει τη σύγκρουση αυτή με βάση την επιστημονική του γνώση, τη σύγκριση
των έννομων αγαθών που διακυβεύονται, τον απόλυτο σεβασμό της ανθρώπινης ζωής
και αξιοπρέπειας και τη συνείδηση του στο πλαίσιο των αρχών του άρθρου 2.
Ομολογώ ότι δεν βρέθηκα αρχικά σε καμία
σύγκρουση καθηκόντων διότι πίστευα ότι και η διοίκηση όταν μελετήσει την
υπόθεση θα πειστεί ότι τα κλιπ έχουν 11 προβλήματα και θα προχωρήσει σε
αντικατάστασή τους, όπως και τελικά έγινε.
Αρθρο 16 &1.
Ο ιατρός οφείλει να γνωρίζει τον κοινωνικό χαρακτήρα του λειτουργήματος του και
έχει την υποχρέωση, με βάση τις γνώσεις του, τις δεξιότητες και την πείρα που
έχει αποκτήσει, να εφιστά την προσοχή της κοινότητας, στην οποία ανήκει, σε
θέματα που έχουν σχέση με τη δημόσια υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας των
ιατρικών υπηρεσιών.
Πιστός στον κώδικα ιατρικής δεοντολογίας
με πλήρη συναίσθηση του κοινωνικού χαρακτήρα του ιατρικού λειτουργήματος
επέστησα την προσοχή των υπευθύνων στο θέμα της πρόληψης της υγείας των νεογνών
λόγω της χρήσης μη ασφαλούς υλικού, έτσι ώστε να αναπτυχθούν από τους
αρμόδιους, δράσεις για τη βελτίωση της
ποιότητας των ιατρικών υπηρεσιών στο νοσοκομείο μας, προασπίζοντας τελικά τα
συμφέροντα όλης της κοινωνίας.
Το πειθαρχικό του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας στο
οποίο παραπέμφθηκα με απάλλαξε παμψηφεί από τις κατηγορίες περί δήθεν
παραβίασης του κώδικα ιατρικής δεοντολογίας (1/3/2013).
ΣΤ. Άλλα ψεύδη της έκθεσης του Σ.Ε.Υ.Υ.Π.
Ζ. Τελικές Επισημάνσεις
1. Επικαλούνται οι κατήγοροι ότι δήθεν ουδείς άλλος
καταμαρτυρεί ότι υπήρχε πρόβλημα με τα ομφαλικά κλιπ. Πέραν του γεγονότος ότι
υπάρχουν και άλλες μαρτυρίες (αναφέρθηκα ήδη σε αυτές) που σκοπίμως και
εντέχνως παρασιωπήθηκαν, την απάντηση δίνει η Αντιγόνη «Κρέων σὺ
τοῦτο μούνη τῶνδε Καδμείων ὁρᾷς. Ἀντιγόνη ὁρῶσι χοὖτοι, σοὶ δ᾽ ὑπίλλουσιν στόμα.»
Δηλαδή «ΚΡΕΟΝΤΑΣ Μόνο εσύ, ανάμεσα
σ' όλους αυτούς, έχεις αυτή την άποψη. ΑΝΤΙΓΟΝΗ Κι αυτοί την έχουν, μα
κρύβονται μπροστά σου». Στην προκείμενη
περίπτωση των κλιπ όλο σχεδόν το προσωπικό έχει βρεθεί αντιμέτωπο με κλιπ που
δεν λειτουργούσε σωστά, αλλά φοβήθηκαν και σιώπησαν. Άλλωστε αυτό προσπαθεί να
πετύχει η δίωξη εναντίον μου, δηλαδή την τρομοκράτηση των εργαζομένων ώστε να
μην τολμούν ν’ αναφέρουν στο μέλλον οποιοδήποτε πρόβλημα. Μόνο που αυτοί
παραβλέπουν ένα σημαντικό στοιχείο: αν δεν είχαμε κάνει την αναφορά για την
ύπαρξη προβληματικών υλικών, τώρα θα ήμασταν και πάλι κατηγορούμενοι και από
τους σημερινούς κατηγόρους μας, αλλά και από τους γονείς του παιδιού γιατί δεν
θα είχαμε τολμήσει να προειδοποιήσουμε!!
3. Ορισμένοι εκ των κατηγόρων μου προσάπτουν ότι δεν
εκπροσωπώ παρά τον εαυτό μου. Κατ’ αρχάς επί επιστημονικών θεμάτων αυτό δεν
έχει κανέναν νόημα, σημασία έχει να εκπροσωπείς την επιστημονική αλήθεια και
τον ορθό λόγο, να αποδεικνύεις τις απόψεις σου με επιστημονικές μεθόδους και αν
μην βασίζεσαι σε εικασίες και ισχυρισμούς. Εγώ αποδεικνύω, αυτοί καταλήγουν σε
αφορισμούς. Δεύτερον αυτοί εκπροσωπούν αντικειμενικά τις φαρμακευτικές
εταιρείες, τα διαπλεκόμενα, τους τραπεζίτες, το Δ.Ν.Τ., τους μεγιστάνες του
πλούτου. Εγώ προσπαθώ να εκπροσωπήσω (με αδυναμίες-είναι αλήθεια) την
επιστημονική αλήθεια, τον ορθό λόγο, την υγεία των πολιτών, τα δικαιώματα των
παιδιών, των φτωχών, των απόκληρων, των μειονοτικών, των αποκλεισμένων, των
συκοφαντημένων, αυτών που υποφέρουν. Προσπαθώ να εκπροσωπήσω τους τίμια
εργαζόμενους επιστήμονες που ζουν από το μισθό τους, που σκέφτονται ελεύθερα,
που δεν σκύβουν το κεφάλι στις εξουσίες, που ονειρεύονται ένα δίκαιο μέλλον για
όλους. Αυτοί εκπροσωπούν την πιο βάρβαρη μορφή εξουσίας που έζησε ποτέ ο τόπος.
Αυτοί με τα κέρδη της ολιγαρχίας, εμείς με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αυτοί
μιλάνε για λεφτά και εξουσία, εμείς για ανθρώπινες ζωές και αξιοπρέπεια.
Επισυνάπτεται η «μελέτη για το νεογνό Φαρζλή και τα
κλιπ ομφαλίου λώρου» η οποία αποτελέι αναπόσπαστο μέρος της παρούσης απολογίας
και αποτελείται από σελ. 36.
Με τιμή
Δρ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ Γ.Ν.ΞΑΝΘΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΘΗΛΑΣΜΟΥ Γ.Ν.ΞΑΝΘΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ IBFAN GREECE
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ της ΕΝΩΣΗΣ ΓΙΑΤΡΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ – ΚΕΝΤΡΩΝ
ΥΓΕΙΑΣ ΞΑΝΘΗΣ (Ε.Ι.ΝΟ.Κ.Υ.Ξ.)
ΜΕΛΟΣ ΔΣ του ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΞΑΝΘΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΞΑΝΘΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Περίληψη
Α.
Με καλείτε να απολογηθώ χωρίς να
αναφέρετε την κατηγορία!!!
Το υπ’ αριθμ. πρωτ Υ.Σ.Ι. 677 της 25/2/2013 με το
οποίο με καλείτε δεν αναφέρει την
κατηγορία!! Ζητάτε να απολογηθώ λοιπόν για τι πράγμα; για το αν βγαίνει ο
ήλιος από την ανατολή; Για το αν καταναλώνω αέρα αναπνέοντας; Πέραν του
γεγονότος ότι αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, είναι σαφές ότι το ανωτέρω έγγραφό σας δεν συνιστά νόμιμη
κλήση και παραβιάζει κάθε έννοια δικαίου.
Β.Κατηγορούμαι
διότι άσκησα κριτική στην προϊσταμένη αρχή προασπιζόμενος την υγεία των
παιδιών.
Υπεράνω
όλων είναι η υπεράσπιση του αιώνιου Θεϊκού νόμου (του ηθικού νόμου), που διέπει
την ανθρωπότητα και ορίζει ως πρώτιστη και μέγιστη υποχρέωση την υπεράσπιση της
δικαιοσύνης, της ζωής και της υγείας των παιδιών.
Ο νόμος που επικαλείται το κατηγορητήριο θεωρεί
παράπτωμα τη δημόσια άσκηση κριτικής κατά της προϊσταμένης αρχής στην περίπτωση
που ασκείται με σκόπιμη χρήση εν γνώσει εκδήλως ανακριβών στοιχείων.
Δηλαδή δεν αποτελεί κατά το νομοθέτη
αδίκημα η απλή άσκηση κριτικής κατά της προϊσταμένης αρχής, αλλά μόνον αυτή που
γίνεται δημόσια με σκόπιμη χρήση εκδήλως ανακριβών στοιχείων. Θα πρέπει δηλαδή
ο κατήγορος να αποδείξει: 1ον
όχι μόνον ότι ασκήθηκε δημόσια κριτική από μέρους μου, αλλά ότι
χρησιμοποιήθηκαν ανακριβή στοιχεία και μάλιστα εκδήλως ανακριβή και 2ον ότι τα χρησιμοποίησα εν γνώσει του γεγονότος
ότι ήταν εκδήλως ανακριβή.
Έχω ήδη αποδείξει με 40σελιδη επιστημονική
εργασία 11 αστοχίες του υλικού (κλιπ ομφαλίου λώρου που χρησιμοποιήθηκαν στο εν
λόγω περιστατικό) και επίσης τον ακριβή μηχανισμό πρόκλησης της αιμορραγίας.
Επιπλέον δε ουδείς από τους κατά
καιρούς κατηγόρους δεν κατόρθωσε να αντικρούσει επιστημονικά έστω και ένα
σημείο των επιστημονικών αποδείξεων που κατέθεσα!! Ο ελεγκτής δημόσιας
Υγείας δεν έκανε την παραμικρή προσπάθεια να ασχοληθεί με τις επιστημονικές
αποδείξεις που κατατέθηκαν, προφανώς διότι δεν μπορούσαν να ανατρέψουν την
ακρίβεια των αποδείξεων. Ο ανωτέρω κατήγορος προέβη απλώς σε αφορισμούς, μη
γνωρίζοντας προφανώς ότι οι τα επιστημονικά επιχειρήματα απαντώνται με
επιστημονικά αντεπιχειρήματα!! Η εποχή των δογμάτων στην ιατρική έχει δώσει
πλέον την θέση της στην ιατρική που βασίζεται σε αποδείξεις!!
Θα πρέπει να τονίσω ότι το δικαίωμα της κριτικής και του λόγου δεν έχει αφαιρεθεί ακόμα από
τους Έλληνες πολίτες καθόσον το Σύνταγμα της Ελλάδας παραμένει σε ισχύ.
Επιπλέον δε σε κάθε δημοκρατία, το
καθήκον των συνδικαλιστικών οργάνων είναι να ασκούν κριτική!! Αυτό έκανε
και η ΟΕΝΓΕ. Η ΕΙΝΟΚΥΞ μάλιστα προσπάθησε να προστατεύσει τη διοίκηση από
κακοτοπιές, προειδοποιώντας έγκαιρα τον 3/2011 για την ύπαρξη προβληματικών
υλικών. Δυστυχώς συνέβη το ατυχές περιστατικό αμέσως μετά το οποίο, η διοίκηση
αντικατέστησε τα υλικά που είχαν επισημανθεί στο εν λόγω έγγραφο.
Γ. Επιπρόσθετες μαρτυρίες για τα ελαττωματικά κλιπ ομφαλίου λώρου.
Στη διάρκεια του ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ-ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΜΗΤΡΙΚΟΥ
ΘΗΛΑΣΜΟΥ «ΜΙΛΕΝΑ ΡΟΥΣΚΟΒΑ 2013» που έγινε στη Ξάνθη (27/2-3/3/2013), σύνεδροι κατέθεσαν τις εμπειρίες τους από τη
χρήση αυτής της μάρκας των ελαττωματικών κλιπ ομφαλίου λώρου. Αναφέρθηκαν 2 περιπτώσεις νεογνών που αιμορράγησαν
(Χανιά και Λάρισα), μάλιστα στη
δεύτερη περίπτωση το νεογνό σοκαρίστηκε
και παρέμεινε διασωληνωμένο για μεγάλο διάστημα με απώτερες συνέπειες. Επίσης
σύνεδροι από Σέρρες, Παπαγεωργίου Θεσ/νικης και Ιωάννινα ανέφεραν πολλές
περιπτώσεις που χρειάστηκαν 2 και 3 κλιπ
για να κλείσουν τον ομφάλιο λώρο ασφαλώς. Οι μαρτυρίες αυτές είναι
καταγεγραμμένες στα βιντεοσκοπημένα πρακτικά του συνεδρίου. Συνεπώς το
επιχείρημα των κατηγόρων ότι πουθενά αλλού δεν διαπιστώθηκε πρόβλημα σε κανένα
άλλο μαιευτήριο καταρρίπτεται πανηγυρικά.
Οι κατήγοροι προσπαθώντας να αποσιωπήσουν δικές τους
ευθύνες απέκρυψαν ότι για τα κλιπ ομφαλίου λώρου έχουν εκδοθεί 3 πανευρωπαικές
προειδοποιήσεις αστοχίας υλικού.
Συνεπώς το πρόβλημα με τα κλιπ, όταν για πρώτη φορά
το ανέφερα στον διοικητή του νοσοκομείου τον 12/2010 δεν ήταν κεραυνός εν
αιθρία διότι υπήρχε προειδοποίηση, η οποία και αγνοήθηκε!! Κατά τα άλλα κατά
τους κατηγόρους και την τότε ηγεσία του
Υπουργείου Υγείας κανείς ποτέ δεν είχε αναφέρει πρόβλημα.
Δ)
Κατηγορούμαι για παραβίαση του κώδικα ιατρικής δεοντολογίας.
ο Ιπποκράτειος όρκος:
«ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ
ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΣΚΛΗΠΙΟ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ
ΠΑΝΑΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΕΣ, ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΟΣ ΑΥΤΟΥΣ ΩΣ
ΜΑΡΤΥΡΕΣ, ΟΤΙ ΘΑ ΤΗΡΗΣΩ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΟΥ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΟΡΚΟ. ΘΑ ΘΕΡΑΠΕΥΩ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ ΕΚΟΥΣΙΩΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΛΑΨΩ Η ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΗΣΩ». Αυτό ακριβώς έκανα: θεράπευσα τον ασθενή
χρησιμοποιώντας την κρίση μου και το σύνολο των γνώσεών μου, της πνευματικής
και ηθικής μου δυνάμεως μη διστάζοντας να αποκαλύψω το προφανές και
αποδεδειγμένο αίτιο της αιμορραγίας με στόχο να μην αδικήσω ούτε το
συγκεκριμένο παιδί, ούτε όποιο άλλο τύχαινε στο μέλλον να χρησιμοποιήσει το εν
λόγω υλικό.
Άρθρο
2 &3. Το ιατρικό λειτούργημα ασκείται σύμφωνα με
τους γενικά αποδεκτούς και ισχύοντες κανόνες της ιατρικής επιστήμης. Διέπεται από απόλυτο σεβασμό στην ανθρώπινη
ζωή και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους χωρίς
διάκριση φύλου, φυλής, θρησκείας, εθνικότητας, ηλικίας, σεξουαλικού
προσανατολισμού, κοινωνικής θέσης ή πολιτικής ιδεολογίας.
Τι αποτελεί άραγε σεβασμό της ανθρώπινης ζωής και
αξιοπρέπειας χωρίς διακρίσεις; Το να αποκαλείς τους γονείς του κινδυνεύσαντος
νεογνού αγράμματους και αστοιχείωτους που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και συνεπώς
υποκινούνται επειδή και μόνο είναι Μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα και Πομάκοι στην
εθνικότητα; Παραβλέποντας ότι και αυτοί
είναι Έλληνες πολίτες και το κυριότερο ότι είναι άνθρωποι!! Τι αποτελεί σεβασμό της ανθρώπινης
αξιοπρέπειας το να αποκαλείς την μητέρα και γιαγιά του 3ου παιδιού
που αιμορράγησε άσχετη γυναικούλα, επειδή τόλμησε να δημοσιοποιήσει το γεγονός
της αιμορραγίας; Το δικό της παιδί δεν άξιζε αξιοπρέπειας; Μόνο όσοι συμφωνούν
μαζί μας αξίζουν φροντίδας; Η απάντηση για μένα είναι προφανής: όλοι είναι
άνθρωποι και σε όλους αξίζει έμπρακτος σεβασμός που μεταφράζεται σε σωστή παροχή
ιατρικής φροντίδας τόσο στον τομέα της θεραπείας όσο και της πρόληψης, όσο και
σε πλήρη ενημέρωση.
Άρθρο
2 &4. Ο ιατρός σέβεται την ανθρώπινη ζωή ακόμη και κάτω από απειλή και δεν
χρησιμοποιεί τις γνώσεις του ενάντια στις αρχές του ανθρωπισμού.
Δεν υπάρχει καμία απειλή, καμία δίωξη, καμία δύναμη
και κανένα αντάλλαγμα που θα με εμποδίσει να υπερασπιστώ μέχρι ρανίδας αυτό το
άρθρο.
Αρθρο
3 &3.
Ο ιατρός, κατά την άσκηση της ιατρικής, ενεργεί με πλήρη ελευθερία, στο πλαίσιο
των γενικά αποδεκτών κανόνων και μεθόδων της ιατρικής επιστήμης, όπως αυτοί
διαμορφώνονται με βάση τα αποτελέσματα της εφαρμοσμένης σύγχρονης επιστημονικής
έρευνας.
Αν ως πλήρη επιστημονική ελευθερία
συνείδησης οι κατήγοροι εννοούν, τον καταναγκασμό του γιατρού σε σιωπή μπροστά
στον κίνδυνο για τον ασθενή, την απόκρυψη των επιστημονικών συμπερασμάτων του,
την απόκρυψη της αλήθειας από τον ασθενή, την παρεμπόδιση του δικαιώματος του
να διατυπώνει τη γνώμη του, την απαγόρευση τελικά του δικαιώματος να σκέφτεται
χωρίς να υπολογίζει πολιτικά, οικονομικά ή άλλα συμφέροντα των κάθε λογής
ισχυρών τότε λάθος πόρτα χτυπάνε!! Οι νοσοκομειακοί γιατροί δεν κάνουν ούτε βήμα
πίσω από την ουσιαστική εφαρμογή των άρθρων αυτών.
Το
πειθαρχικό του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας στο οποίο παραπέμφθηκα με απάλλαξε
παμψηφεί από τις κατηγορίες περί δήθεν παραβίασης του κώδικα ιατρικής
δεοντολογίας (1/3/2013).
Ε.
Τελικές Επισημάνσεις
3. Ορισμένοι εκ των κατηγόρων μου προσάπτουν ότι δεν εκπροσωπώ παρά τον εαυτό μου. Κατ’ αρχάς επί
επιστημονικών θεμάτων αυτό δεν έχει κανέναν νόημα, σημασία έχει να εκπροσωπείς την επιστημονική αλήθεια και τον ορθό λόγο,
να αποδεικνύεις τις απόψεις σου με επιστημονικές μεθόδους και αν μην βασίζεσαι
σε εικασίες και ισχυρισμούς. Εγώ αποδεικνύω, αυτοί καταλήγουν σε αφορισμούς.
Δεύτερον αυτοί εκπροσωπούν αντικειμενικά
τις φαρμακευτικές εταιρείες, τα διαπλεκόμενα, τους τραπεζίτες, το Δ.Ν.Τ., τους
μεγιστάνες του πλούτου. Εγώ προσπαθώ να εκπροσωπήσω (με αδυναμίες-είναι
αλήθεια) την επιστημονική αλήθεια, τον ορθό λόγο, την υγεία των πολιτών, τα
δικαιώματα των παιδιών, των φτωχών, των απόκληρων, των μειονοτικών, των
αποκλεισμένων, των συκοφαντημένων, αυτών που υποφέρουν. Προσπαθώ να εκπροσωπήσω τους τίμια εργαζόμενους επιστήμονες που ζουν
από το μισθό τους, που σκέφτονται ελεύθερα, που δεν σκύβουν το κεφάλι στις
εξουσίες, που ονειρεύονται ένα δίκαιο μέλλον για όλους. Αυτοί εκπροσωπούν
την πιο βάρβαρη μορφή εξουσίας που έζησε ποτέ ο τόπος. Αυτοί με τα κέρδη της
ολιγαρχίας, εμείς με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αυτοί μιλάνε για λεφτά και εξουσία, εμείς για ανθρώπινες ζωές και
αξιοπρέπεια.
Απόφαση πειθαρχικού 4ης
ΔΥΠΕ
Απόφαση πειθαρχικού 4ης
ΔΥΠΕ: Αθωώθηκα για 3η φορά, αφού κλήθηκα 14 φορές σε
απολογία!! (με τη φόρα που πήρανε θα τις εκατοστήσω). Ευχαριστώ τους γονείς των
παιδιών που κινητοποιήθηκαν για την υπεράσπισή μου. Ευχαριστώ τους συναδέλφους
που κατήγγειλαν τις διώξεις εναντίον μου, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα κάθε
πολίτη αυτής της χώρας να σκέφτεται και να κρίνει ελεύθερα. Ευχαριστώ ιδιαίτερα
εκείνους που ούτε είδαν, ούτε άκουσαν, ούτε πληροφορήθηκαν, ούτε διαπίστωσαν
κανένα πρόβλημα από τη χρήση ελαττωματικών υλικών. Αυτοί θα έπρεπε να
απαιτήσουν την αντικατάσταση των ασφαλών
υλικών που χρησιμοποιούνται τώρα με… εκείνα τα προβληματικά, έτσι θα είναι
απόλυτα συνεπείς στα λόγια τους.
Τελικά δικαιώνεται όποιος με υπομονή
και επιμονή υποστηρίζει παρά και ενάντια σε οιαδήποτε δίωξη την επιστημονική
αλήθεια, την υγεία και την αξιοπρέπεια των πολιτών. Δικαιώνεται ο επιστήμονας που χρησιμοποιεί την επιστημονική του γνώση προς
όφελος των ανθρώπων ανεξάρτητα από φυλή, θρησκεία, εθνικότητα ή εισόδημα. Δικαιώνονται
όσοι χρησιμοποιούν τις κατακτήσεις της επιστήμης σαν εργαλείο για την απελευθέρωση του λαού
από κάθε είδους δεσμά.
Απεδείχθη για μια ακόμα φορά ότι ο μόνος χαμένος
αγώνας είναι αυτός που δεν δόθηκε.
21.3.2013
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΑΔΑΜΙΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου