27/2/11

31η μερα απεργίας πείνας-Δελτίο Τυπου Πρωτοβουλίας

31 ημέρα απεργίας πείνας

Την συνέντευξη τύπου άνοιξε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, οικονομολόγος από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο οποίος δήλωσε:

«Νομίζω ότι σε μια συγκυρία σαν τη σημερινή, οι διανοούμενοι έχουν υποχρέωση να δίνουν φωνή σε εκείνους που δεν έχουν φωνή. Με στεναχώρησε ότι στο πανεπιστήμιό μου δεν δώσαμε άσυλο στους μετανάστες, σε ανθρώπους που το μόνο που ήθελαν ήταν να ακουστεί η φωνή τους. 

Δεύτερον, οι διανοούμενοι έχουν την υποχρέωση να αναδείξουν την υποκρισία του κυρίαρχου λόγου, του λόγου αυτών που μας κυβερνούν, των ελίτ και των κυρίαρχων τάξεων. 

Η υποκρισία τους έγκειται στο ότι χρησιμοποιούν τους μετανάστες και τις μετανάστριες στα σπίτια τους, για τα παιδιά και τους ηλικιωμένους, στα αμπέλια και τα εργοστάσιά τους. Η υποκρισία τους, ντύνει την ιδιοτέλεια στο ρούχο της αρετής, ισχυριζόμενοι ότι ενεργούν για το «καλό του τόπου».

Τρίτον, οι διανοούμενοι έχουν υποχρέωση να είναι μαζί με τους αδικημένους. Δια ζώσης, όχι μόνο με άρθρα, αλλά με την παρουσία τους στις εκδηλώσεις, σε αυτόν εδώ το χώρο. Να αναδείξουν ότι η μάχη των μεταναστών είναι και δική μας, μια μάχη ανθρώπων που διέπονται από διαφορετικές αξίες, από τις αξίες της αλληλεγγύης, της αξιοπρέπειας, της συντροφικότητας».

Ο Κώστας Δουζίνας, αντιπρύτανης και διευθυντής του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών Σπουδών του Μπίρμπεκ, στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, δήλωσε: «είναι μεγάλη τιμή που βρίσκομαι εδώ μπροστά στους 250 μετανάστες απεργούς πείνας, ανάξιος μπροστά τους». «Το να πας αντίθετα στο ένστικτο της αυτοσυντήρησης, στο ένστικτο που λέει φάε, επιβίωσε και ζήσε μια καθημερινή ζωή, αποτελεί την καρδιά αυτού που λέγεται ελευθερία, ελεύθερος άνθρωπος. Το να κάνεις απεργία πείνας σημαίνει ότι μαρτυρείς. Μαρτυρείς με την έννοια της κατάθεσης. Μαρτυρείς ότι υπάρχει ένα υψηλότερο αγαθό από το ύψιστο αγαθό της ζωής. Μαρτυρείς και με την έννοια της θυσίας, του sufricium, του sacer facere, δηλαδή του να κάνουμε κάτι ιερό, να ιεροποιήσουμε. 

Στο ατομικό επίπεδο οι απεργοί πείνας μαρτυρούν, μεσολαβούν το καθημερινό, το επίγειο με το άπειρο, με το αγαθό της αξιοπρέπειας. 
Κατά τον Καντ, η αξιοπρέπεια βρίσκεται μόνο στον άνθρωπο, όλα τα άλλα έχουν τιμή.

Δεύτερον, είναι η έννοια της δικαιοσύνης. Της δικαιοσύνης που ο πολλές φορές ο νόμος δεν υπηρετεί, γίνεται νόμος-άνομος. Και ο άνομος νόμος εγκαλείται από τη δικαιοσύνη στο δικαστήριο της ιστορίας.

Τρίτον είναι άνθρωποι. Μας λένε οι καθηγητές και τα βιβλία, μας λένε οι συνήγοροι, ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα μας δίδονται, μας ανήκουν επειδή είμαστε άνθρωποι, όχι γιατί είμαστε πολίτες, όχι γιατί είμαστε άτομα, όχι γιατί είμαστε Έλληνες. Οι άνθρωποι αυτοί, οι οποίοι εκφράζουν την αξιοπρέπεια, δεν έχουν πολιτικές και ατομικές ελευθερίες, δεν έχουν ανθρώπινα δικαιώματα. Ο νόμος που τους τα αφαιρεί είναι άνομος νόμος».

Κλείνοντας ο Κώστας Δουζίνας απευθύνθηκε στον Γραμματέα Μετανάστευσης κ. Ανδρέα Τάκη, οπαίος στο παρελθόν υπήρξε μεταφραστής των έργων του. «Τότε συζητάγαμε για τα θέματα αυτά, για το Νόμο, τη Δικαιοσύνη, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Είναι υποχρέωσή σου Ανδρέα Τάκη, απέναντι στην ιστορία σου και την ποιότητά σου να δώσεις λύση, αλλιώς πρέπει να παραιτηθείς.
Υπάρχει μια γενική αρχή που όλοι πρέπει να ακολουθούν. Όποιος ζει σε έναν τόπο πρέπει να έχει τα δικαιώματα που έχουν όλοι οι άλλοι».
«Οι ελεύθεροι, μάρτυρες, άνθρωποι, δίνοντάς μας την ουσία της ελευθερίας, πηγαίνοντας ενάντια στη φύση, είναι οι μόνοι άνθρωποι, οι τελευταίοι άνθρωποι κατά τον Έγελο. Αυτή η εστία θα ήταν μεγάλη ευλογία αν πραγματικά μόλυνε την ελληνική κοινωνία, τους υπόλοιπους Έλληνες με την αξιοπρέπεια, τη θυσία, την ελευθερία».

Ο συγγραφέας Βασίλης Αλεξάκης, ανέφερε: «Οι μετανάστες εδώ, μας υπενθυμίζουν ότι είμαστε χώρα μεταναστών. Η ιστορία τους είναι η ιστορία της ζωής των Ελλήνων που μετανάστευσαν στις αρχές του 20ου αιώνα στην Αμερική, την Αυστραλία και αλλού. Αυτοί οι άνθρωποι μαρτυρούν τη δική μας ιστορία. Έχουμε γράψει και έχουμε τραγουδήσει άπειρα τραγούδια για τον πόνο της ξενιτιάς και τα ξεχνάμε όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα των μεταναστών. Οι μετανάστες εδώ μου θυμίζουν και τη δική μου ιστορία, γιατί και εγώ έζησα κάποιες από τις δικές τους αγωνίες, όταν μου ζητούσαν άδεια παραμονής για να βρω δουλειά και άδεια εργασίας για να βγάλω άδεια παραμονής και με οδηγούσαν από την αστυνομίας στο υπουργείο και πάλι πίσω».

«Το πρόβλημα γενικό και πολλοί κρύβονται πίσω τους για να μην κάνουν τίποτα. Θυμίζουν τις φιλάργυρες κυρίες του Κολωνακίου, που δεν δίνουν χρήματα στον επαίτη επειδή στην επόμενη γωνία υπάρχει κάποιος άλλος. Ας λύσουμε λοιπόν τουλάχιστον αυτό το πρόβλημα». Τέλος θέλω να πω για την απόγνωση. Φοβάμαι μην πεθάνει κανείς, είναι απελπιστική η κατάστασή τους. Θα είναι μεγάλη ντροπή για την ελληνική κυβέρνηση να αφήσει τους μετανάστες να πεθάνουν μπροστά στην πόρτα μας».

Τέλος, σε ερωτήσεις απάντησε το μέλος της Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης Πέτρος Γιώτης

Σχετικά με την πρόταση του κ. Ραγκούση για παροχή εξάμηνης άδειας παραμονής με καθεστώς «ανοχής» στους απεργούς πείνας ανέφερε:

Το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο επιτρέπει στην κυβέρνηση να ικανοποιήσει το πρώτιστο και επείγον αίτημα της απεργίας πείνας και μεγάλου τμήματος της ελληνικής κοινωνίας, δηλαδή της νομιμοποίησής τους. 

Οι μετανάστες γνώριζαν ήδη από τις διαρροές της κ. Νταλάρα αυτό που σήμερα ανακοίνωσε επίσημα ο κ. Ραγκούσης. Δεν θα έκαναν ένα μήνα απεργία πείνας για να πάρουν ένα καθεστώς αντίστοιχο με αυτό της ροζ κάρτας, που θα μπορούσαν να την πάρουν με δύο φωτογραφίες και ένα παράβολο.

Σήμερα βρισκόμαστε μπροστά σε μια ανθρωπιστική καταστροφή και σε αυτό ο κ. Ραγκούσης δεν απαντά. Θέλει η κυβέρνηση εκτός των υπόλοιπων που της προσάπτονται να μείνει στην νεοελληνική ιστορία και ως κυβέρνηση δολοφόνων.

Σχετικά με την άσκηση διώξεων σε μέλη της πρωτοβουλίας αλληλεγγύης και τους ίδιους τους απεργούς πείνας από την εισαγγελία δήλωσε:
«Έφυγε η κακουργηματική κατηγορία της διακίνησης λαθρομεταναστών, που ήταν γελοία. Οι υπόλοιπες κατηγορίες είναι έωλες, αστήριχτες και έχουν σκοπό να τρομοκρατήσουν τους απεργούς πείνας. Μιλούν για διακεκριμένες φθορές στη Νομική Σχολή όπου δεν υπήρξε ούτε μια μελανιά σε τοίχο. Μιλούν για παραβίαση οικιακού ασύλου, όταν με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του Συλλόγου Φοιτητών Νομικής οι μετανάστες απεργοί πείνας ήταν φιλοξενούμενοι στο άδειο κτίριο.

Έκλεισε απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους: «Ο κ. Ραγκουσης ζήτησε από τους δημοσιογράφους να μεταβληθούν σε παπαγαλάκια, να βοηθήσουν στο να κατανοήσουν οι απεργοί και οι αλληλέγγυοι ότι το σωστό είναι αυτό που λέει αυτός.

Ο κ. Ραγκούσης αντιμετωπίζει τους απεργούς πείνας σαν ένα τσούρμο άβουλων όντων που μπορούν οι όποιοι δημοσιογράφοι να τους παραπλανούν. Ξέρω ότι από σήμερα θα παιχτεί με άλλους όρους και άλλο περιεχόμενο το βρώμικο παιχνίδι της νομικής. Κάνω έκκληση σε όποιον θέλει να λέγεται δημοσιογράφος να αντισταθεί σε αυτό το παιχνίδι».

Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης

Πηγές: http://hungerstrike300.espivblogs.net/ και   
            http://sxoliastesxwrissynora.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου