1/10/13

Τραγωδία: Απολύσεις και λουκέτα σε ΛΑΡΚΟ, Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Sprider Stores, Coca-Cola 3Ε


Larko Τραγωδία: σε εκκαθάριση με απόλυση όλων των εργαζομένων η ΛΑΡΚΟ! 

του Γιάννη Σαρλή

Κλειστά 2 χρόνια τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. 
Απαξιώνονται χρυσοπληρωμένα υποβρύχια.
Δήθεν αντιφασιστική πολιτική από τη μια, αλλά από την άλλη παραγωγική ερήμωση, απολύσεις και ανεργία!

Την ώρα που η κυβέρνηση , αξιοποιώντας τη σύλληψη της ηγεσίας της Χρυσής Αυγής, επιχειρεί να δώσει, δήθεν, "αντιναζιστική" διάσταση στην πολιτική της και να μεταθέσει την πολιτική ατζέντα από τα καυτά οικονομικοκοινωνικά θέματα , την ίδια ώρα σχεδιάζει την ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ μετά από συνεννόηση με την τρόικα και αφού απολυθούν οι εργαζόμενοι στην εταιρεία.

Την ίδια ώρα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με 1300 εργαζόμενους στο δρόμο, ενώ απαξιώνονται, ταυτόχρονα, υπερσύγχρονα υποβρύχια που αγοράστηκαν πανάκριβα και "σαπίζουν" στα κλειστά Ναυπηγεία αλλά και ναυπηγικές υποδομές αξίας αμέτρητων δις.
Αντιναζιστική διάσταση στη κυβερνητική πολιτική δεν μπορεί να υπάρξει, παρά ως καρικατούρα, όσο συνεχίζεται το ξεπούλημα των δημόσιων επιχειρήσεων, η μνημονιακή λεηλασία, η αύξηση της ανεργίας και η περαιτέρω παραγωγική διάλυση της χώρας.


Σήμερα, η περιθωριοποίηση της Χρυσής Αυγής δεν περνάει μέσα από διάτρητα "συνταγματικά τόξα" αλλά μέσα από το "τσάκισμα" και τη συντριβή της κυβέρνησης και της πολιτικής της και το άνοιγμα ενός νέου προοδευτικού δρόμου διεξόδου, ανάπτυξης, δικαιοσύνης, απασχόλησης και δημοκρατικής εμβάθυνσης.

Σε εκκαθάριση με απόλυση όλων των εργαζομένων η ΛΑΡΚΟ!

Στην επώδυνη λύση της εκκαθάρισης της ΛΑΡΚΟ με απόλυση όλου του προσωπικού του εργοστασίου στη Λάρυμνα και τη δημιουργία νέας εταιρείας, που θα αποκρατικοποιηθεί ως τα τέλη Φεβρουαρίου, οδηγείται κατά τις πληροφορίες διάφορων ιστοσελίδων η κυβέρνηση κάτω από την ασφυκτική πίεση της τρόικας.
Η λύση αυτή προτάθηκε από το τελευταίο σχέδιο που παρουσίασε το ΤΑΙΠΕΔ, και το οποίο αν υπάρξει οριστική συμφωνία με την τρόικα που επανεξετάζει όλο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων θα περιληφθεί στο αναθεωρημένο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που θα έρθει στη Βουλή εντός του Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες η νέα ΛΑΡΚΟ θα ενσωματώσει μόνο το εργοστάσιο της Λάρυμνας και το μεταλλείο του Αγ. Ιωάννη.
Στο προσωπικό που θα απολυθεί θα δοθεί δυνατότητα μετάβασης στη νέα εταιρεία, σύμφωνα, όμως, με τις ανάγκες που θα έχει ο νέος αγοραστής και χωρίς αυτός να δεσμεύεται συμβατικά για την απασχόληση καθορισμένου αριθμού εργαζομένων.
Προβληματισμός για το σχέδιο επικρατεί στις δανείστριες τράπεζες καθώς εκτιμάται ότι θα βρεθούν στην ανάγκη να διαγράψουν απαιτήσεις από τη ΛΑΡΚΟ λόγω της σχεδιαζόμενης εκκαθάρισης.

Εθνικό έγκλημα τα κλειστά ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Πορεία διαμαρτυρίας από τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα μεγαλύτερα της Ανατ. Μεσογείου και με υπερσύγχρονες υποδομές, μετά την κατάπτυστη συμφωνία που συνομολόγησε ο Ε. Βενιζέλος ως υπουργός Άμυνας, όμηρα των εκβιασμών του νέου ιδιοκτήτη τους, Λιβανέζου Σάφα, παραμένουν πάνω από δύο χρόνια, τώρα, κλειστά.
Οι 1300 εργαζόμενοι των Ναυπηγείων βρίσκονται τόσο καιρό απλήρωτοι στο δρόμο, ενώ μέσα στα Ναυπηγεία, επίσης όμηροι του Σάφα, απαξιώνονται τέσσερα σύγχρονα ετοιμοπαράδοτα υποβρύχια, που έχουν περίπου αποπληρωθεί πανάκριβα, αφού μέχρι τώρα έχουν καταβληθεί στους Γερμανούς νεοαποικιοκράτες της HDW, πάνω από 2,5 δις ευρώ!

Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεια σε ανακοίνωσή τους μεταξύ άλλων επισημαίνουν: 
"Την Τετάρτη 2/10/2013 θα πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική συνέλευση στις 8.00 στην πύλη του Ναυπηγείου για ενημέρωση και για να εκτιμήσουμε την κατάσταση και για να παρθούν αποφάσεις για τη συνέχεια του αγώνα μας.


Η καθημερινή παρουσία στο χώρο του Ναυπηγείου κρίνεται πλέον απαραίτητη. Πρέπει η γενική συνέλευση να εξουσιοδοτήσει το Δ.Σ. του Σωματείου για κάθε μορφή κινητοποίησης, για κάθε μορφή αγώνα και σε οποιαδήποτε κατεύθυνση.  Ο αγώνας μας δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στην πύλη του Ναυπηγείου." 
(https://sites.google.com/site/somateiotriaina)



"Λουκέτο" στα καταστήματα Sprider - στο δρόμο 800 εργαζόμενοι
 
louketo_3 Έκλεισε το τμήμα διακίνησης της coca-cola στη Θες/νικη με 33 απολύσεις εργαζομένων
Σε αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων της προχωράει η Sprider Stores. Αυτό σημαίνει ότι 800 εργαζόμενοι πετιούνται στον δρομο! 

Λουκέτο, λοιπόν, μετά από τριάντα χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά βάζει η εταιρεία εμπορίας αθλητικών ειδών Sprider Stores, η οποία από αύριο αναστέλλει την λειτουργία των καταστημάτων της ανά την Ελλάδα. 

Και δεν είναι η μόνη, μιας που σήμερα και η κατασκευαστική εταιρεία "Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική" υπήχθη στο άρθρο 99, ενώ η Βιοχάλκο αναζήτησε από την προηγούμενη "σωτηρία" στο Βέλγιο, την ίδια ώρα που ο τραπεζικός δανεισμός για τις ίδιες είναι μια αιματηρή ιστορία με ληστρικά επιτόκια.
Η εταιρεία Sprider με σημερινή (Δευτέρα 30/9) ανακοίνωσή της επικαλείται οικονομική δυσπραγία με βασική αιτία την άρνηση των τραπεζών να συνεχίσουν την υφιστάμενη έως τώρα χρηματοδότηση.
Τα οικονομικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2013 για τον όμιλο δείχνουν βουτιά του τζίρου, που άγγιξε το 45,8%, που αντιστοιχούσε στα 22,365 εκατ. ευρώ έναντι 41,261 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Όσο για τα μεικτά κέρδη του Ομίλου, αυτά ανήλθαν σε 4,983 εκατ. έναντι 20,297 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2012, μειωμένα κατά 75,4%.
Στις αρχές του χρόνου, η εταιρεία είχε κάνει αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 99 και μέσα σε έξι μήνες προχώρησε στο κλείσιμο 24 καταστημάτων σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία. Παρότι, η αίτηση πτώχευσης απορρίφθηκε πρωτοδίκως, η εταιρεία άσκησε έφεση και στην δίκη της 23ης Σεπτεμβρίου η αίτηση έγινε δεκτή. 

Θεσσαλονίκη: 24ωρη απεργία στην COCA-COLA 3Ε

...κόντρα στο κλεισιμο του τμηματος διακινησης

Σε 24ωρη απεργία, από τις 6 το απόγευμα τη Δευτέρα έως τις 6 το απόγευμα της Τρίτης κατέρχονται οι εργαζόμενοι στην Coca-Cola Tρία Έψιλον, ζητώντας την ανάκληση των απολύσεων συναδέλφων τους, που εργάζονται στο τμήμα διακίνησης που έβαλε λουκέτο στη Θεσσαλονίκη. 

Οι εργαζόμενοι θα καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους σε γενική συνέλευση το απόγευμα της Τρίτης, μετά τη λήξη της απεργίας.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία αποφάσισε να επεκτείνει και στη Θεσσαλονίκη την μεταφορά των προϊόντων της μέσω εξωτερικών συνεργατών (φορτηγών δημόσιας χρήσης), κάτι που ήδη ισχύει στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, οι απολύσεις οφείλονται στο γεγονός ότι αλλάζει ο τρόπος διανομής των προϊόντων της, τα οποία πλέον θα μεταφέρονται μέσω εξωτερικών συνεργατών (φορτηγών δημόσιας χρήσης). 
Στελέχη της επιχείρησης δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι "η εταιρεία έχει λάβει μέριμνα για να διασφαλίσει τους καλύτερους δυνατούς όρους για τους 33 εργαζόμενους στο τμήμα διακίνησης στης Θεσσαλονίκης".
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, επισήμανε ότι ήδη σήμερα κοινοποιήθηκαν απολύσεις σε 12 εργαζομένους στο τμήμα διακίνησης, ενώ άλλες 11 έχουν προγραμματιστεί για αύριο και οι υπόλοιπες για την 1η Νοεμβρίου. 
Πρόσθεσε ότι οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν σήμερα γενική συνέλευση, στις 3 μετά το μεσημέρι, προκειμένου να λάβουν τις αποφάσεις τους για τον τρόπο με τον οποίο θα αντιδράσουν στις απολύσεις.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ και ίσκρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου