28/9/12

Διαλύουν το αεροδρόμιο Ηρακλείου

20090415 Hrakleio Krhth Limani Koules 1.jpgΟύτε ευρώ για συντήρηση, παρά τα έσοδα 40 εκατομμυρίων.

του Μάριου Διονέλλη

Μια μεθοδευμένη τακτική υποβάθμισης του δεύτερου σε κίνηση αεροδρομίου της χώρας βρίσκεται σε εξέλιξη, με στόχο την πλήρη απαξίωσή του και τελικά την εκποίησή του, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ στο Ηράκλειο της Κρήτης. 
Το Αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης αποτελεί μία από τις κύριες πηγές εισόδου τουριστών στη χώρα, καθώς είναι το πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ και δεύτερο σε επιβατική κίνηση μεταξύ των 45 ελληνικών αεροδρομίων.

«Τυφλό» αεροδρόμιο

Η πλήρης εγκατάλειψη φάνηκε με τον πιο ανάγλυφο τρόπο, όταν προ ημερών έμεινε «τυφλό» χωρίς ραντάρ και πύργο ελέγχου λόγω βραχυκυκλώματος. Επί δύο ώρες τα αεροπλάνα με προορισμό το Ηράκλειο διαβιβάζονταν στα Χανιά ή τη Ρόδο, ενώ η ταλαιπωρία τουριστών που περίμεναν να αναχωρήσουν από το νησί έφτασε στο κατακόρυφο, καθώς καμία πτήση δεν ήταν δυνατόν να αναχωρήσει.

Ο πρόεδρος του σωματείου των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο Ηράκλειο Νίκος Παπαδοφραγκάκης, τονίζει στον Δρόμο πως είναι τεράστιες οι ελλείψεις σε προσωπικό αλλά και σε υλικά για τη συντήρηση ακόμα και των βασικών συστημάτων του αερολιμένα. Καταγγέλλει πως η ασφάλεια των πτήσεων επαφίεται αποκλειστικά και μόνο στην υπευθυνότητα και το υψηλό αίσθημα ευθύνης των εργαζομένων. «Το αντάλλαγμα ήταν οι ρυθμίσεις για την επαχθή εφεδρεία, που έδιωξε κόσμο με πολύτιμη εμπειρία. Αντιμετώπισαν ανθρώπους που έκαναν χρόνια να εκπαιδευτούν στις απαιτήσεις του πύργου ελέγχου ως υπαλλήλους που βάζουν απλά σφραγίδες και έκριναν ότι περίσσευαν…», λέει χαρακτηριστικά.

Το θέμα έφερε στη Βουλή ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Μιχάλης Κριτσωτάκης, αποκαλύπτοντας μάλιστα πως το Αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης αποδίδει στο κράτος έσοδα 40 εκατομμυρίων ευρώ από το Τέλος Χρήσης Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα το οποίο πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρίες, χωρίς όμως ούτε ένα ευρώ από αυτά να διατεθεί για τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου.

Την πληρώνουν τουρίστες και εργαζόμενοι

Με βάση τα στοιχεία από τα σωματεία εργαζομένων στο αεροδρόμιο παρατηρείται συστηματική μείωση του προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες. Επίσης, είναι ανεπαρκής ο αριθμός των μηχανημάτων για τις αποσκευές των τουριστών, ενώ η έλλειψη διαθέσιμων χώρων έχει σοβαρές συνέπειες στον τομέα της εξυπηρέτησης των επιβατών.

Η αποδιοργάνωση, η έλλειψη προσωπικού και η γενική εγκατάλειψη του αεροδρομίου οδηγούν σε εξοντωτικούς ρυθμούς τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτό.
Σε όλα τα πόστα οι βάρδιες των υπαλλήλων επεκτείνονται αναγκαστικά λόγω της αυξημένης κίνησης, ειδικά τους θερινούς μήνες. 

Αποκορύφωμα ήταν τα δύο ατυχήματα που συνέβησαν στην πίστα του αεροδρομίου, όταν καθαρίστριες έπεσαν από την πόρτα αεροπλάνων επειδή, λόγω φόρτου εργασίας, είχε φύγει βιαστικά ο υπάλληλος με την τροχοκινούμενη σκάλα αποβίβασης για να εξυπηρετήσει άλλη πτήση! 

Η αποδιοργανωμένη εικόνα ευνοεί και τα συνεχή κρούσματα αυθαιρεσίας των εταιριών handling και security εις βάρος των εργαζομένων, με συνεχή εντατικοποίηση της εργασίας και κλίμα τρομοκρατίας για να μην υπάρξουν αντιδράσεις.

Ολοταχώς προς πώληση

Στην πολιτική επιλογή της τρικομματικής κυβέρνησης για πώληση των κερδοφόρων αεροδρομίων (μεταξύ αυτών και του Ηρακλείου) καυτηριάζει ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλοντας τις επιλογές που αποδίδουν πρόσκαιρο και χωρίς μελλοντική προοπτική κοντόφθαλμο κέρδος των ιδιωτών σε βάρος της τουριστικής, οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης του τόπου.

Πηγή: "δρόμος"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου